JOC TREPTELE RECUNOSTINTEI, TREAPTA 16: CORPUL MAGIC

DSC_1547a

Urcati aceasta treapta scriind cele 10 binecuvantari zilnice; inainte de somn, realizati  o retrospectiva a zilei si alegeti lucrul pentru care sunteti cel mai recunoscator spunandu-i “multumesc”.

TREAPTA 16

Tema Treptei 16 este o continuare a celei referitoare la sanatate. Acum vom invata sa fim recunoscatori corpului nostru, sa ii ascultam glasul. Atunci cand inveti sa comunici cu corpul tau si sa ai incredere in el, iti vei imbunanati starea de sanatate si fericirea de a fi.

Inainte de a incepe calatoria mea spirituala, nu ma interesa foarte mult starea mea de sanatate si, sincera sa fiu, nu ma simteam intocmai bine in corpul meu. De multe ori ma invinovateam si atrageam astfel tot felul de afectiuni…cum ar fi alergiile. De obicei, aceste sensibilitati ale pielii apareau atunci cand sufeream langa un partener nepotrivit sau in perioadele de stres maxim. De ceva vreme insa, sunt tot mai fericita si mai recunoscatoare pentru trupul meu. Aceasta perspectiva s-a schimbat in special in perioada sarcinii si dupa nastere. Am constientizat prin experienta directa faptul ca trupul meu feminin este un adevarat magician…chiar pot face minuni cu corpul meu si ma mandresc cu el! Din clipa in care am aflat ca sunt insarcinata, mi-am dorit o nastere in apa, naturala, fara prea multe interventii medicale si medicamentoase. Am inceput sa ma ingrijesc si mai mult decat inainte si sa am incredere in mine. Urma sa devin mama, corpul meu devenise casa pentru bebelusul meu si mi-am dorit ca aceasta “casa” sa fie una cat mai stralucitoare, mai frumoasa si mai sanatoasa. In plus, dupa nastere, am realizat ca, de voi dori sa imi invat baietelul sa aiba incredere in el, sa isi iubeasca si sa isi accepte corpul, sa il cunoasca, va trebui mai intai ca mama sa sa fie un exemplu si sa fie mereu zambitoare, frumoasa si sanatoasa 🙂 Am invatat sa fiu recunoscatoare corpului meu, sa il iubesc, sa il ascult, sa vorbesc cu el. In perioada sarcinii am meditat indelung cu Arhanghelul Gabriel, am facut plimbari lungi in natura, am avut o alimentatie vegetariana sanatoasa si am avut o viata activa pana in ultima luna a sarcinii ( in luna 8 de sarcina mergeam cu avionul la Paris sa conferentiez 🙂 M-am simtit excelent, iar dupa nastere m-am recuperat extrem de rapid. Acum, pot spune ca trupul meu arata la fel ca inainte. Multe femei se sperie de aceste perioade, iar altele se plang neincetat de sarcina, de nastere, de alaptare, de recuperare…pentru mine insa este una din cele mai frumoase perioade si sunt profund recunoscatoare fiintei mele si trupului meu pentru faptul ca ma invata sa ma pretuiesc si sa cred in mine, sa imi (re)descopar puterea interioara.

In spiritualitate( sau in religie?) se spune ca trupul este “inchisoarea sufletului”, ca este supus greselilor, “pacatelor”, ca este murdar sau ca este ghidat de instincte joase. Nu cred in dualitatea spirit-materie sau in conflictul suflet-trup. Cred cu tarie ca sufletul si corpul sunt UNA intru armonie divina si ca orice boala este un rezultat al unui dezechilibru la un anumit nivel al fiintei noastre si care se cere rezolvat…mesajele sale fiind chiar efectele bolii in corp. Corpul este un dar de la divinitate, un vehicul cu ajutorul caruia ne bucuram de experienta vietii pe acest pamant. Trupul nostru hraneste, da viata, adaposteste viata. Sa veneram si sa ne bucuram de corpurile noastre, caci ele sunt divine, sunt facute din duh!

O mantra pe care o spun adesea, mai ales daca am o suferinta la nivel fizic, este urmatoarea:

“Corp al meu fizic esti in siguranta, esti iubit, esti sprijinit. TE IUBESC si daca este optiunea ta acum te poti vindeca. Iti MULTUMESC.”

Rostesc aceste cuvinte magice imbratisandu-mi corpul, intr-o stare semi-meditativa. Pot spune ca m-am vindecat rostind in fiecare zi aceste cuvinte, conectandu-ma la corpul meu, la inima si la mintea mea, intr-o perioada in care sufeream de anxietati cumplite. Pe atunci experimentam depresii, aveam cosmaruri si noaptea mai ales, imi era foarte greu sa stau singura. Am avut sansa de a avea alaturi de mine oameni spirituali care m-au sprijinit ajutandu-ma sa constientizez anumite aspecte, chiar daca intunericul si fricile din mine le-am trecut “singura” doar in inima fiintei mele. Meditand, iesind in natura si rostind aceste cuvinte magice zilnic pentru corpul meu fizic, emotional si mental, in timp, starile de angoasa si de anxietate s-au dizolvat in lumina. Am devenit mai puternica, mai “treaza” si am invatat sa lucrez cu Taramurile Angelice.

In ce consta practica celei de-a-16-a trepte a recunostintei?

Sa veneram si sa fim recunoscatori corpului nostru sanatos ( daca se intampla ca acum sa nu fii intr-o stare de sanatate, imagineaza corpul tau inundat de lumina, simte intuitiv starea de sanatate perfecta, asa cum a fost sau cum o doresti si fii recunoscator pentru ea):

SANATATEA DIN TRECUT: aminteste-ti momentele (poate din copilarie) cand erai cel mai zambitor si te simteai fantastic in corpul tau de super erou sau de printesa.

SANATATEA DIN PREZENT: gandeste-te la 5 functii corporale (parti, organe, aparate) care sunt sanatoase, fii recunoscator pentru ele si spune la fiecare MULTUMESC

SANATATEA DIN VIITOR: gandeste-te la un aspect corporal pe care simti sa il imbunatatesti, imaginand, proiectand starea sa ideala de sanatate. Exprima recunostinta fata de aceasta stare de sanatate ideala. De exemplu, daca suferi de migrene, gandeste-te la cum te-ai simti daca acestea nu ar fi, la starea si la senzatiile de bunastare pe care le-ai experimenta, la diminuarea oboselii etc. Fii recunoscator pentru tine in aceasta ipostaza.

Daca ajungem sa manifestam boli in stare grava, este normal sa consultam un medic, insa aceasta practica magica a recunostintei, constientizarea corpului minunat pe care il avem si experienta bucuriei de a trai cu si in el, meditatia, plimbarile in natura, iubirea fata de noi insine pot preveni si imbunatati numeroase afectiuni. Noi suntem doctori magici si daca invatam sa ne ascultam corpul intuitiv, vom sti intotdeauna ce este mai bine pentru noi.

Va doresc sa va bucurati de corpurile voastre, caci sunt adevarate vehicule de lumina si puteti face lucruri magice cu ele!

Namaste!

Leave a Reply

